۸ سوال برای ایجاد خلاقیت در بسته بندی

انجام جلسات با مشتری به بهترین شکل ممکن برای ایجاد بسته بندی حرفه ای و موفق و در عین حال ساده سازی کار بسیار مهم است.ما مجموعه ای از سوالات مفید را برای کمک به شما در مدیریت جلسه با مشتری آماده کرده ایم:

 

ویژگی های اصلی محصول چیست؟

نقطه شروع کار طراحی و طراحی شما برای بسته بندی جدید این است که از مشتری خود بخواهید تا ویژگی های اصلی محصول را به تفصیل توضیح دهد. جمع آوری تمام اطلاعات به صورت واضح و دقیق ، دید وسیع تری به شما می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بسته بندی مناسب محصول را طراحی کرده و نقاط قوت آن را برجسته کنید.

 

چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟

معمولاً مشتریان لیستی از ویژگی های محصول خود را ارائه می دهند. از مشتری خود بخواهید که با یک کلمه پاسخ دهد و به شما بگوید منحصر به فرد بودن محصول (یا مهمترین ویژگی آن) چیست. به عبارت دیگر ، سعی کنید بفهمید که یک خریدار به چه ویژگی هایی لازم دارد تا بتواند در بازار رقابت کند؟

 

قیمت فروش محصول چقدر است؟

شما و مشتری خود می توانید نسبت قیمت فروش محصول بودجه ای را که برای بسته بندی هزینه می شود ، تعیین کنید. هیچ قانون دقیقی وجود ندارد – به طور کلی ، هرچه هزینه محصول بیشتر باشد ، می توانید بیشتر روی بسته بندی آن سرمایه گذاری کنید تا محصول را ارتقا دهید و درک مشتری از ارزش آن را افزایش دهید.به عنوان مثال: اگر مشتری شما نمک معمولی می فروشد ، حداکثر بودجه ای که به بسته بندی محصول اختصاص می یابد بسیارکم است و در نتیجه ، انتخاب مواد محدود می شود. اگر از طرف دیگر ، این محصول یک کرم ضد پیری درجه یک با قیمت۱۰۰ هزار تومانی بوده و مخصوص مشتریان با تقاضا باشد ، مبلغ بالاتری به بسته بندی آن اختصاص داده می شود و به شما این امکان را می دهد که از مواد عالی استفاده کنید که می تواند بیشتر تقویت شود.

 

۴- مخاطب مورد نظر چیست؟

به عبارت دیگر: مشتری معمولی کیست؟ برای مثال ، اگر محصول موردنظر مخاطبان سخت گیر است که مایلند هزینه بیشتری برای داشتن یک محصول منحصر به فرد داشته باشند ، یا محصول موردنظر مخاطبان آگاه قیمت است که ترجیح می دهند در هزینه خود صرفه جویی کنند.شما باید نوع بسته بندی را بر اساس ویژگی های مخاطب مورد نظر و سایر گزینه های بازاریابی مرتبط با آن انتخاب کنید: نوع ارتباط ، قیمت و کانال های فروش (مغازه های کوچک ، سوپر مارکت ها ، بوتیک های منحصر به فرد). در حقیقت ، بسته بندی باید با مشتری معمولی تطبیق داده شود و با همه عناصر دیگر که به رسیدن به مخاطب مورد نظر کمک می کند کار کند.

 

۵- رقبا چه کسانی هستند؟

پس از جمع آوری تمام اطلاعات موجود در مورد محصول ، محصولات رقبا را نیز تجزیه و تحلیل کنید. این فعالیت می تواند بسیار مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد درک کنید که رقبا چگونه خود را در بازار قرار می دهند و در نتیجه ، راهی برای متمایز کردن محصول مشتری خود و برجسته کردن آن با بسته بندی مناسب پیدا کنید.به عنوان مثال: معمولاً در صنعت لبنیات رنگ هایی مانند سفید ، آبی و سبز ترجیح داده می شوند ، زیرا حس طراوت را منتقل می کنند. چرا سعی نکنید این قانون نانوشته را تغییر دهید و رنگ ها و گرافیک های جدید و کم استفاده ای را برای جلب توجه مشتریان احتمالی پیشنهاد نکنید؟

 

آیا بسته بندی اولیه یا ثانویه است؟

اگر در بسته بندی صنایع غذایی کار می کنید ، بسیار مهم است که بپرسید بسته بندی اولیه یا ثانویه است. اگر بسته بندی اولیه است – یعنی در تماس مستقیم با محصول – مواد و تکمیل مورد استفاده باید با مقررات خاص مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال: مقوا ، چسب و جوهر باید برای تماس با غذا مناسب باشند.در این مورد ، می توانید از این ویژگی اضافی استفاده کنید تا به مشتری اطلاع دهید که بسته بندی از نظر غذایی ایمن است ، و این نشان می دهد که مارک تجاری به سلامت مصرف کننده توجه می کند.

 

آیا بسته بندی به صورت دستی پر می شود یا به صورت خودکار؟

اگر محصولات در یک کارخانه خودکار بسته بندی می شوند ، یک نسخه از دستورالعمل ماشین آلات مورد استفاده را درخواست کرده و بسته بندی را بر اساس مشخصات فنی طراحی کنید. اگر بسته بندی به صورت دستی پر شود ، آزادی بیشتری در طراحی خواهید داشت. در این مورد ، برای مثال ، می توانید یک بسته بندی با ته اتوماتیک را انتخاب کنید تا روند پر کردن دستی جعبه ها تسهیل شود.

 

ویژگی های فیزیکی محصول چیست: وزن ، اندازه ، شکل و بافت؟

انتخاب های سازه ای طراحی (مانند شکل ، ابعاد ، نوع مواد و وزن کاغذ) به ویژگی های فیزیکی محصول بستگی دارد. به عنوان مثال ، هنگام ایجاد بسته بندی برای یک بطری مشروب ، به خاطر داشته باشید که وزن بر روی محدوده محدودی متمرکز می شود و بنابراین پایین جعبه باید از نوع منقسم باشد تا وزن آن را تحمل کند. بطری اگر شما در حال طراحی بسته بندی برای یک محصول بزرگ ، مانند یک کیک بزرگ هستید ، یافتن راهی عملی برای کمک به حمل جعبه مهم خواهد بود.

 

 

نتیجه گیری

این فهرست سوالات به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای طراحی یک بسته بندی جدید و دستیابی به نتیجه بهتر را با بهینه سازی کار خود جمع آوری کنید.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صورت انلاین با همکاران ما در ارتباط باشید.